Saturday 12 March 2016

BUAH YANG BOLEH MENYEMBUHKAN RABUN JAUH/DEKAT



Bagaimana untuk menyelesaikan masalah rabun dekat atau rabun jauh secara semulajadi? Mari menbaca artikel Menarik dari akaun ini Safii fb. tentang mengatasi masalah keben tolak memakai mata.

Adakah anda mahu tanpa mengira gelas memakai pergantungan dan mempunyai mata yang normal kembali? Ia adalah mungkin untuk melakukan. Kerana ada satu tumbuhan yang berasal dari tanah besar Papua, yang boleh merawat rabun mata.

Tumbuhan ini dinamakan Barringtonia asiatica Kurz. Atau lebih dalam tahu dengan Putat Laut / Butun. Putat Laut / Butun adalah pokok berkayu lembut, serta kira-kira 50 cm garis pusat dengan ketinggian 4-16 mtr ..

Sistem perkaranya banyak dan ada yang ditenggelami air dalam air laut semasa digunakan dan mempunyai banyak kesan yang lebih dekat ke tanah di bahagian bawah batang. bentuk daun yang besar, berkilat dan berisi. Daun muda merah jambu dan akan ditukar kepada kuning selepas gelap.

Di Papua buah Putat Laut / Butun dirujuk Rabon pi. Bahagian luar terdiri daripada kulit kayu berserabut. Berada di dalam shell, dalam shell yang terdapat biji yang keras, berlendir dan putih. buah keben besar dewasa genggaman bersaiz, apabila hijau muda dan tua akan menjadi perang dan kering selepas. Saiz purata bunga kira-kira 16 cm, putih dengan stamen merah jambu.

► Siapakah benih memnggunakan pertama dan keben buah-buahan sebagai ubat titis mata untuk merawat penyakit mata?

Beliau Heinrich. Pada akhir th. Pada 2002, beliau menemui manfaat buah-buahan dan biji keben ini untuk mengubati pelbagai penyakit mata. Dari permulaan rabun dekat, rabun jauh, astigmatisme, untuk katarak. Kali pertama, beliau diuji ini titis mata di matanya sendiri. Secara kebetulan dia mengalami hipermetropi ditambah 4. Selepas beberapa titik sebanyak 20 kali, setiap 2 titis, sekali setiap 2 hari, dia merasakan tiada peningkatan. Dan masa yang beliau memeriksa matanya, bertukar hypermetropia beliau supaya ditambah 2. Ini titis mata tidak mengandungi kesan sampingan, hanya selepas menetas, mata anda akan berasa sakit 15-30menit.

Sebatian apa yang terkandung di dalam buah Putat Laut / Butun?

Greshoff, seorang penyelidik dari Belanda menemui bahan-bahan seperti saponin toksik di dalam benih. Selain saponin, buah-buahan dan biji keben juga mengandungi asid Gallic; asid hidrosianik terdiri daripada monosakarida; dan triterpenoids yang terdiri daripada asid bartogenat, asid 19-epibartogenat dan anhidro asid-bartogenat.

Sebatian aktif dalam biji buah ini, yang kononnya telah penyembuhan kesan dalam rawatan mata yang berasal dari kelas saponin. Sesetengah jenis saponin telah dikenal pasti. Saponin yang diperolehi daripada keben buah adalah jenis saponin baru. Dengan sebatian buah keben telah dilaporkan mempunyai banyak aktiviti farmakologi seperti anti-bakteria, anti-kulat, analgesik dan anti tumor.

► Therapy rabun jauh (myopia)

Pengalaman empirikal membuktikan bahawa titis mata boleh menghilangkan gangguan mata keben tolak dan silinder dengan cara yang tetap 100% kanak-kanak yang belum baligh. Bagi orang dewasa, ini jatuh kepada yang lebih rendah tolak mata dan silinder 75%. Mekanisme kerja ekstrak biji keben dalam membetulkan tolak mata dan silinder masih memerlukan penyelidikan lanjut. anggaran sementara itu adalah yang keben ekstrak biji boleh menyegarkan saraf optik mata wang sudah lemah, supaya mata adalah tolak dan silinder boleh menjadi normal semula.

Dalam sistem rawatan, tolak penurunan akan berlaku secara beransur-ansur. Oleh itu, cermin mata adalah tidak patut bagi tolak atau silinder dikurangkan tidak boleh dipaksa untuk memakai secara berterusan. cermin mata penggantian boleh dilakukan jika tiada pengurangan dalam angka tolak. Memantau penurunan, pesakit dinasihatkan supaya menyemak mata mereka kepada doktor dengan cara yang berkala sebulan sekali.

Apabila diperlukan untuk merawat myopia bergantung kepada beberapa aspek, terutama tolak magnitud, umur pesakit, dan kehadiran atau ketiadaan diabetes. Pengalaman menunjukkan bahawa sudah wujud, melalui pengawasan doktor, selepas penetasan 10-12, tolak dikurangkan 0, 5. Kemudian secara beransur-ansur, tolak nombor akan berkurangan sehingga mencapai tolak tertentu atau sembuh.

Penetasan dilakukan setiap 2 hari, setiap mata dua titik. Sebagai contoh, apabila seseorang menderita tolak 2, tolak selepas 20-24 hari akan menurun sebanyak 0, 5 menjadi 1, 5, dan akan pulih sepenuhnya selepas penetasan 40-48 atau memerlukan masa kira-kira 3 bulan. Selanjutnya mydebat.com
"

No comments:

Post a Comment