Friday 4 October 2013

MY STORY 1

Minggu ini sungguh sibuk rasanya, ke sana ke sini menyiapkan kerja, taka ada masa pun nak berwhattsup2 dan brfb2, kadang-kadang terfikir juga sampai bila nk macam ni, sampai bila aku terus mengejar masa. Ada juga terlintas suatu hari nanti aku nk bebas dari semua ini. Tapi aku tetap bersyukur dengan apa yang ada sekarang, kata Allah “jika kamu bersyukur akan AKU tambah lagi, jika kamu kufur azab pedih menanti”. Aku bersyukur ada isteri yang selalu memahami, aku masih ada ibu, aku masih ada yang apa orang lain tak ada..aku tetap bersyukur padaMU ya Allah. Kalau nak di hitung nikmat Allah terhadap kita memang tak terkira, menulis sekarang ni pon satu nikmat Cuma kadang2 kita xsedar, nikmat melihat mendengar dan macam-macam nikmat lagi yang ada pada diri kita..kata orang bijak pandai “jangan melihat orang yang lebih kaya nanti hati kita akan huru hara, lihat la orang lebih kurang dari kita nescaya nikmat syukur itu datang”.
Jika di beri pilihan memang aku nak jadi orang kaya yang beriman daripada ahli ibadah sahaja. ada hadis mengatakan "jadilah kamu orang yang banyak memberi menafaat kepada orang lain". itu yang lebih baik kan..sambil buat ibadah dan dapat memberi menafaat kepada orang lain. 

No comments:

Post a Comment